الف شین

جرم من آن است که حرفهایم را زودتر از زمان می زنم ... شهید دیالمه

الف شین

جرم من آن است که حرفهایم را زودتر از زمان می زنم ... شهید دیالمه

متن حاضر مناظره ای مجازی برای به تصویر کشیدن شبهات وهابیون می باشد که برای جلوگیری از اطاله کلام سعی نمودیم هر شبهه را با یک روایت صحیح از کتب خود آنان پاسخ بگوییم.
درحالی که ابروها را درهم پیچیده بود با صدایی خشمگین و تند و عبوس ،صدایش را بلند کرد و...
گفت(شخص وهابی):چرا زیارت قبور می روید ؟ نباید بروید ، حرام است؟ کافر می شوید؟؟
گفتم: بریده اسلمی از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نقل می کند که فرمود:
«من شما را از زیارت قبور نهی کردم، ولی به محمد اجازه داده شد تا به زیارت قبر مادرش برود، شما نیز قبور را زیارت کنید، زیرا شما را به یاد آخرت می اندازد.». [۱]

گفت: قبول برو اما نباید آن جا گریه کنی؟ و گرنه صاحب قبر عذاب می شود؟ اصلا حرام است گریه کنی؟ مشرک می شوی؟؟
گفتم: حاکم نیشابوری از بریده نقل می کند که:
پیامبر (صلی الله علیه وآله) قبر مادرش را با هزار ملائکه زیارت نمود و هیچ روز مانند آن روز آن حضرت را گریان ندیدم. [۲] .
ابوهریره نیز می گوید:
«پیامبر (صلی الله علیه وآله) قبر مادرش را زیارت کرد و به حدی گریه کرد که هرکس نزد او بود به گریه درآمد.». [۳] .

گفت : قبول زیارت قبور برو ،گریه هم جایز اما آن ها نمی شنوند نباید با آن ها حرف بزنی؟ حرام است؟! (۴)
گفتم : مسلم از عایشه نقل می کند که پیامبر (صلی الله علیه وآله) شب ها آخر شب به طرف بقیع می رفت و بر اهل بقیع این گونه سلام می کرد:
«السلام علیکم دار قوم مؤمنین.». [۵] .

گفت : برو زیارت و گریه و سلام به اموات هم جایز اما نباید خود را به ضریح و قبر او تبرک کنی ،حرام است و از مسلمانی بیرون می روی؟!
گفتم :
حاکم نیشابوری نقل می کند که مروان روزی به بقعه رسول خدا (صلی الله علیه وآله) وارد شد، مشاهده کرد شخصی صورت خود را بر قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نهاده است، مروان گردن او را گرفت و بلند نمود و به او گفت: آیا می دانی چه می کنی؟ ناگهان مشاهده کرد که او ابوایوب انصاری از صحابه بزرگوار پیامبر است. در جواب فرمود: آری، من به جهت این سنگ نیامده ام، بلکه به جهت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمده ام. [۶]

گفت : شما مردها بروید اما رفتن زن ها به قبرستان حرام است نباید بروند؟!
گفتم : فاطمه زهرا (علیها السلام) در زمان پیامبر روزهای جمعه به زیارت قبر حمزه می رفت. بعد از وفات پدرش نیز بر سر قبر آن حضرت (صلی الله علیه و آله) رفت، در حالی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) او را نهی نکردند. [۷]

گفت : چرا وقتی قبر پیامبر را زیارت می کنید از او حاجت می خواهید ، او دیگر مرده و تبدیل به خاک شده؟ این کار شما شرک و کفر است و حرام؟!

گفتم : زیارت ایشان حیات و ممات نمی شناسد زیرا خود رسول خدا (صل الله علیه و آله) فرموده اند: هر کس حج بگذارد و قبر مرا -پس از رحلتم- زیارت کند همانند کسی است که مرا در حال حیات زیارت کرده است[۸] .

مثل همیشه سرش را انداخت پایین و گفت با شما مشرک ها نمی شود بحث کرد باید شما را بکشیم تا از دستتان راحت شویم؟!
*****************************************
منابع:
[۱] صحیح مسلم، ج۲، ص۳۶۶، ح۱۰۷، کتاب الجنائز.
[۲] مستدرک حاکم، ج۱، ص۵۳۱، ح۱۳۸۹.
[۳] همان، حدیث ۱۳۹۰.
[۴] سنن ابی داوود، ج۲، ص۲۱۸، ح۳۵۷، کتاب المناسک، باب زیارة القبور.
[۵] صحیح مسلم، ج۲، ص۳۶۳، ح۱۰۲، کتاب الجنائز.
[۶] مستدرک حاکم، ج۴، ص۵۶۰، ح۸۵۷۱.
[۷] المصنف، عبدالرزاق، ج۳، ص۵۷۲ و السنن الکبری، ج۴، ص۱۳۱.
[۸] سنن کبرای بیهقی، ج ۵، ص ۲۴۶؛ سنن دار قطنی، ج ۲، ص ۲۷۸؛ اتحاف الساده المتقین، زبیدی، ج ۴، ص ۴۱۶؛ ترواء الغلیل، البانی، ج ۴، ص ۳۳۵؛ کنزالعمال، ج ۵، ص ۷۰؛ مجمع الزوائد، هیثمی، ج ۴، ص ۲؛ درالمنثور، سیوطی، ج ۱، ص ۲۳۷؛ معجم الکبیر، طبرانی، ج۱۲، ص ۴۰۷

موسسه جهانی سبطین علیهماالسلام
www.sibtayn.com/fa 

نظرات (۱)

بی نطیر بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی